Notatki z seminariow Serge´a Kahili Kinga 3 – Marius Cecula

CWICZENIE HARMONIZOWANIA:
Robimy nowe piko-piko: wdech koncentrujac sie na szczycie glowy, wydech – na stopach; wdech – stopy, wydech – szczyt glowy. Powtarzamy to kilka razy. Nastepnie wykonujemy wdech – Kosmos, wydech – glebia Ziemi; wdech – glebia Ziemi, wydech – Kosmos. Powtarzamy to kilka razy.


Pózniej przechodzimy do glebokiego plynnego oddychania i wyobrazamy sobie nasza aure w postaci róznych kolorów, dzwieków, mrowienia, emocji, tak aby nasze doswiadczenie (przezycie) nabralo wyrazu. W tym momencie aura otacza nas na jeden metr. Prosimy Ku aby za pomoca tej aury sharmonizowalo nasze otoczenie. To samo powtarzamy z aura szeroka na 5 metrów, przechodzac stopniowo do aury wypelniajacej cale pomieszczenie. Cwiczenie konczymy oddechem koncentrujac sie na naszym pepku i powracamy do terazniejszosci {do pierwszego, objektywnego wymiaru, poniewaz w czasie przeprowadzania cwiczenia znajdowalismy sie w drugim wymiarze).

Jezeli np. mamy w domu za duzo myszy, które wyrzadzaja szkody, wtedy przemawiamy do Wyzszego Ja tych myszy i wyobrazamy sobie, iz nasze mysli docieraja do Niego. Mówimy np.: Jezeli nie zmienicie sie, to konsekwencje beda takie a takie. Lecz gdy zmienicie sie i nie bedziecie robic mi szkód, wiedy ja zrobie ta a to dla was (dam wam jesc w tym i tym miejscu). Nie niszczcie tego, czego nie powinniscie niszczyc (nalezy wyraznie i dokladnie zaznaczyc, czego myszy nie powinny niszczyc). W cwiczeniu tym wymagany jest bardzo jasny fokus (koncentracja uwagi) i duzo energii. Musimy wyraznie i jasno przekazywac nasze zyczenia {komunikowac sie}. Nalezy wyraznie powiedziec i pokazac: Tutaj jest wasze jedzenie, a tego nie niszczcie.

CWICZENIE TELEPATII:

Odprezamy sie mozliwie jak najglebiej i staramy sie byc swiadomi tego wszystkiego, co pojawi sie w naszej swiadomosci. Moga to byc kolory, ruch, uczucia, wspomnienia, nawet rzeczy, które pozomie nie maja zadnego zwiazku z przerabianym cwiczeniem. Przekaz od Ku moze byc symboliczny lub bezposredni. Druga osoba (takze gleboko odprezona), która przekazuje mysli (np. obraz) intensywnie mysli, koncentruje sie na przekazywanej telepatycznie rzeczy.

Jezeli sprezamy sie, zamiast pozostawac odprezonymi, wtedy blokujemy telepatyczne polaczenie.

CWICZENIE: wybieramy np. orzechy kokosowe i kladziemy je w pewnym miejscu. Koncentrujemy sie na nich i kojarzymy z czyms przyjemnym. Wczesniej kilka osób wychodzi z pomieszczenia. Reszta koncentruje sie na orzechach i miejscu, gdzie one leza. W ten sposób zostaje okreslona linia, po ktorej (lub dokad) maja przejsc zawolane z zewnetrz osoby i dojsc do miejsca, gdzie znajduja sie orzechy. Osoby, które uprzednio wyszly a nastepnie zostaly poproszone do srodka powinny wybrac miejsce, w którym czuja sie najlepiej. Powinno byc to miejsce, gdzie zostaly schowane orzechy. Zwiazane jest to z faktem, iz na tym wlasnie miejscu skoncentrowana jest uwaga wszystkich osób, a tam gdzie koncentruje sie uwaga, tam gromadzi sie duzo energii. Tam, gdzie istnieje duzo energii, to miejsce jest dla ludzi przyjemne. Po prostu lubimy posiadac duzo energii lub znajdowac sie w miejscu, gdzie nagromadzona jest jej duza ilosc.

Podobne cwiczenie mozna przeprowadzic w nastepujacy sposób: jedna osoba daje swoja ulubiona rzecz i wychodzi z pomieszczenia. Reszta ludzi, ktorzy pozostali w pomieszczeniu koncentruje sie na tej rzeczy. Nastepnie w/w osoba wchodzi, daje polecenie swojemu Ku aby znalazlo dana rzecz. Jest ono prowadzone przez mysli innych ludzi. Nie powinnismy poddawac sie swiadomym myslam Lono, lecz podazac za intuicja Ku, poniewaz ta ono znajduje zgubiona (lab ulubiona) rzecz.

W przypadku, gdy zgubimy cos i chcemy znalezc ta rzecz, wtedy nie sprezamy sie, poniewaz w ten sposób blokujemy wspomnienie o rzeczy, która chcemy znalezc.

Najprostsza forma CASTINGu (po hawajsku: Hailona), która mozemy przeprowadzic w prawie kazdych warunkach. Casting jest to rzucanie np. kamieni w celu okreslenia przyszlosci. Wynik otrzymany na skutek rzutu obowiazuje jedynie w momencie, gdy go okreslamy (przyszlosc, jaka okreslamy za pomoca rzutu jest prawdziwa jedynie w momencie, w którym ja wyznaczamy). Kladziemy na podlodze przedmiot bazowy, np. dlugopis. Zwijamy kartke w kulke, odprezamy sie i zadajemy pytanie. Jezeli kulka papieru upadnie z prawej strony dlugopisu oznacza to „tak”, natomiast jesli z lewej – „nie” (albo odwrotnie, jesli lepiej nam to odpowiada). Jezeli otrzymamy odpowiedz, która nam nie pasuje, wtedy przekladamy kulka na druga strone i mówimy z mozliwie duza sila wyrazu: Tak ma byc! Wtedy Ku bedzie doskonale wiedzialo jak powinna zmienic sie przyszlosc. Ku podejmie wtedy kroki aby zmienic przyszlosc wedlug zyczenia Lono. To samo dotyczy castingu wykonywanego za pomoca kamieni lub gdy stosujemy wahadelko w celu komunikowania sie z Ku.

CWICZENIE: dwie osoby wymieniaja sie ulubionymi przez siebie przedmiotami. Przedtem kazda z nich odpreza sie i trzyma swój przedmiot w rece, jest bardzo swiadoma tego, co robi (laduje przedmiot swoja energia). Po wymianie kazda z osób odpreza sie i zadaje pytanie zwiazane z tym przedmiotem (np. skad pochodzi, jaki byl cel nabycia go, itd.) Traktujemy przy tym przedmiot partnera jak zywa istote. Zwracamy uwage na to, co przyjdzie nam na mysl. Pózniej sprawdzamy poprawnosc informacji otrzymanej z przedmiotu partnera przez nasze Ku.

Jedna czesc naszej swiadomosci mozemy miec w jednej rzeczywistosci, a druga w innej. Snów mozemy uzywac do ceiów intuicyjnych, do komunikowania sie np. z Ku. Uzywamy do tego swiadomego snu. Z szamanskiego punktu widzenia wszyscy snia, wszyscy maja sny. Rowniez drzewa, domy i rozne czesci naszego ciala. Sny mozna interpretowac. Najwazniejsze jest uzywanie snow i interpretowanie ich. Sny sa wyrazem naszych przekonan, zwyczajow, wzorcow, nywykow. Jezeli zmieniamy te wzorce, wtedy zmieniamy nasza przyszlosc. Sen jest wzorcem, ktory odzwierciedla obecny stan rzeczy.

DOSWIADCZENIE: Lono interpretuje sny, ktore chcialoby rozumiec. Najlepiej iterpretowac swoje sny, poniewaz pochodza bezposrednio od naszego Ku. Nie zawsze dla kazdego czlowieka te same symbole oznaczaja to samo. Jesli chcesz znac znaczenie snu, wtedy powinienes zapytac o sen. Mozesz zapytac o znaczenie calego snu lub tylko o jego czesc. Pytamy co oznacza to i to. Jezeli chcesz otrzymac dobre odpowiedzi, wtedy musisz zaufac snom. Mozna pozostawac w temacie i schodzic coraz nizej w glebsze warstwy snu. Ale juz pierwsza odpowiedz moze byc uzyteczna. Wybieramy ducha zwierzecia jako przewodnika po snie. Dajesz wtedy temu zwierzeciu (symbolowi) role interpretatora snu. Jezeli chcesz wiedziec, co oznacza dany sen, wtedy myslisz o swoim sennym przewodniku i pytasz go co oznacza dany sen. Jesli postepujesz w ten sposób, wtedy Ku ma dobre mozliwosci dania ci do zrozumienia o co mu chodzi. Jezeli snimy o jakims zwierzeciu, wtedy mozna bezposrednio pytac go o odpowiedz. Ale gdy zadajemy pytanie np. na drugi dzien, wtedy stawiamy je takiemu zwierzeciu, które zywo egzystuje w naszej pamieci.

Jezeli chcesz przypomniec sobie sen, wtedy powiedz Ku, ze chcesz go sobie dobrze przypomniec. Powiedz mu to zanim pójdziesz spac. Mozna zrobic to w formie notatki: Przypomnij sobie o snie! ( plus dodatkowo np. zalozenie sennika). Wtedy Ku pomysli: Lono mysli o tym powaznie. Dobrze jest zrelaksowac sie przed pójsciem spac. Relaks + witamina B6 + B10 + cynk pomagaja w przypominaniu sobie. Gdy rano obudziles sie i poruszyles, wtedy przejdz do pozycji, w której obudziles sie. To pomaga w lepszym przypominaniu sobie. Dolaczyc do tego mozna poranna kapiel, co pomaga w odprezeniu. Gwarancja przypomnienia sobie o czyms jest np. termin z drogim psychologiem. Poniewaz Ku ceni sobie pieniadze (tak zostalo w dzisiejszym spoleczenstwie najczesciej wychowane) cena jaka placimy za ta przykladowa wizyte u psychologa nadaje range waznosci zdarzeniu, co równoczesnie staje sie gwarancja, iz termin nie zostanie przeoczony.

Trudno przypominamy sobie o róznych sprawch (np. snach), gdy np. jako dziecko mielismy majaki senne i powiedzielismy Ku: Teraz nie snimy wiecej! Musimy to nastawienie (ten program) zmienic i przekazac Ku nowe polecenie {wzorzec postepowania). Sny sa sposobem komunikowania sie. Czasem z Kane, zawsze z Ku.

Swiadomy sen o pewnej czesci ciala:

Myslimy o tej czesci, która chcemy uleczyc lub wzmocnic. Jako czesc ciala mozna takze wziac czakram, ale na poczatek najlepiej fizyczna czesc ciala (to, co mozemy latwo zdefiniowac).

Robimy piko-piko. Prosimy Ku o podanie nam symbolu odpowiadajacego tej czesci ciala. Obojetnie co przyjdzie nam na mysl, pozostawiamy to w pamieci, a nastepnie zmieniamy cos na lepsze w tym symbolu. O ile jest to mozliwe, to pomimo, iz wszystko wydaje nam sie juz poprawne, wtedy jeszcze dodatkowo cos zmieniamy dopóki nie mamy wrazenia, ze wszystko jest w najlepszym porzadku. Pózniej odczuwamy jak wraz ze zmiana symbolu polepszyl sie stan naszego organu. Nastepnie robimy gleboki oddech {np. na pepek) i wracamy do tutaj i teraz.

Jezeli zmieniamy wzorzec Aka, wtedy równoczesnie zmieniamy wzorzec tego, co tworzy rzeczywistosc, a wiec równiez rzeczywistosc.

Jesli jestesmy zestresowani, wtedy budujemy warstwy naprezen. Jezeli w danym miejscu odczuwamy za pomoca aury naprezenie, wtedy kiedys pózniej odczujemy to w ciele fizycznym.

Mozliwe, iz otrzymamy taki symbol od Ku, ze zmienienie go usunie cale naprezenie powodujace schorzenie (np. raka). Ale nigdy nie wiemy jaki symbol otrzymujemy i czego w koncu dokonamy.

Wspaniala rzecz w tej technice to: jezeli do tej pory nie pomogly inne formy leczenia, to w ten sposób mozesz dojsc do sedna, gdzie lezy powód choroby i usunac go. Sny sa symbolami, których uzywamy, sa pewnego rodzaju jezykiem. Lecz nie musza byc to koniecznie slowa, poniewaz nie zawsze wszystko mozna przetlumaczyc na slowa. Np. nie mozna przetlumaczyc na slowa symfonii Beethovena. Poza tym kazdy z nas moze miec swoja wewnetrzna mowe zrozumiala tylko dla twojego Ku i Lono.

Twoje Lono moze wywierac wplyw na Ku innej osoby. Jezeli dwie osoby widza ta sama rzecz inaczej (inna interpretacja), wtedy mozemy zmienic punkt widzenia drugiej osoby, przez co czasem doprowadzimy do uzdrowienia (zmienienia wzorca u tej innej osoby).

Zmieniamy sen tak aby byl dobry. Jezeli juz jest dobry, wtedy zrób go jeszcze lepszym. Fakt doprowadzeaia do zmiany jest aktem uzdrawiania.

Jesli mamy majak senny, wtedy jest to silna forma komunikacji. Oznacza to, ze Ku chce koniecznie przekazac cos Lono. Majak senny jest wyrazem, mozliwe, ze zapomnianego przez nas jezyka, którym Ku przemawia do Lono. Nie przytlaczajmy tego jezyka. Jesli staramy sie nie widziec sennych majaków, wtedy utrudniamy sobie zycie. Zmieniajac je mozemy uzdrowic jakis wymagajacy uzdrowienia stan (lub organ). Nie trzeba zastanawiac sie nad przyczyna sennego majaka. Wystarczy abysmy po prostu w jakis sposób zmienili taki sen (np. przez doprowadzenie do pozytywnego konca) tak aby byl pozytywny.

Pracujac ze snami pracujemy nie z przeszlymi zdarzenlami lecz ze wspomnieniami o tych zdarzeniach.

Jesli nie czujesz sie dobrze z tym jak zmieniasz sen, wtedy zawsze mozesz zmienic go w inny sposób, tak abys czul sie z tym dobrze. Chodzi tutaj o zmiane sposobu w jaki wspomnienie zostalo zapamietane.

Jezeli ktos obrazil cie, wtedy daj mu w twoim wspomnieniu rogi, strój clowna, muzyke rockowa w tle itp., itd. Jezeli chodzi o zle wspomnienie, wtedy pozwól mu skostniec i potlucz je srebmym mlotkiem, a nastepnie pozwól Ku sprzatnac powstale smieci. Mozna tez postawic wspomnienie na glowie, przewrócic na bok, zmienic kolory. Na podane powyzej sposoby zmieniamy nasze wspomnienie (sen). Latwo jest cos zmienic gdy zmieniamy swoja perspektywe. Np. gdy stales wewnatrz snu, wtedy wyjdz na zewnatrz jego. Wtedy bedzie ci latwiej dokonac zmian. Gdy siedzisz w srodku snu, wtedy jestes poniekad uwiazany (zwiazany) przez to wspomnienie.

DOSWIADCZENIE: Robimy piko-piko. Odprezamy sie i prosimy Ku aby przekazalo do naszej swiadomosci sen (majak senny), nad którym trzeba (z jego punktu widzenia) popracowac. Albo tez z naszego punktu widzenia, jezeli jestesmy swiadomi tego. Dokonujemy wymaganych zmian. Biorac gleboki oddech na pepek wracamy do tutaj i teraz. Wiemy, ze zawsze mozemy wrócic do tego snu, aby ewentualnie popracowac nad nim dalej. Mozliwe, iz bedziemy pracowali tak do momentu az nastapi wymagana zmiana (polepszenie sie czegos) w swiecie fizycznym.

Czasem wygodnie jest byc obserwatorem z zewnatrz aby móc lepiej spojrzec na dana sytuacje. Dopóki bedziemy zdecydowani pracowac nad danym snem, wtedy za kazdym razem, gdy bedziemy nad nim pracowaii bedziemy odejmowac energie wspomnieniu i tym latwiej bedzie nam pracowac nad nim. Prace nad snem przeprowadzamy z pozycji Kanaloa, czasem z pozycji Ku lub Lono.

Komunikowanie sie z Ku jest czyms innym niz z Kane. To ty jestes czescia Kane, a nie odwrotnie. Wewnetrzne dziecko jest czescia naszego Ku, a nie calym nim. Wewnetrzne dziecko i nizsze Ja to nie jest jedno i to samo.

Nie mozemy traktowac doslownie podzialu na trzy swiadomosci. Ten podzial nie oznacza, ze rece sa np. zalezne od nóg itd. Jezeli Lono potrzebuje czegos, wtedy korzysta z charakterystycznych wlasciwosci Ku i odwrotnie. Nic nie jest oddzielone. Jestesmy caloscia skladajaca sie z Ku, Lono i Kane. Przynajmniej te trzy czesci bierzemy pod uwage aby miec ramy, wewnatrz których jestesmy w stanie wygodnie dzialac. Idealem jest doprowadzenie do doskonalej wspólpracy (wspóldzialania) trzech Ja. Podzial ten jest uzyteczny, ale tylko do momentu gdy jest przydatny, dopoki nam nie przeszkadza.

KANALOA – obserwator, dyrektor, centrum wszystkiego, nadzwyczaj godny zaufania duch rodzicielski. Jest ta czesc ciebie w miejscu, gdzie jestes jednoscia ze soba i Bogiem. Jest to ta twoja czesc, która jest toba w momencie gdy mówisz: To jestem ja.

Swiadomosc egzystencji to doswiadczanie.

Idee zmieniania snów mozna rozszerzyc na nasze uklady z przyroda i ludzmi. Gdy myslimy np. o innej osobie, wtedy mozemy np. przemówic do niej i poprosic Ku o symbol odpowiadajacy naszemu tematowi odnosnie danej osoby. Po telepatycznej sieci zycia otrzymamy symbol, zmienimy go, a tym samym cos wewnatrz tej osoby lub w stosunkach miedzy toba a nia. Prosimy o symbol (od Ku danej osoby) odpowiadajacy problemowi zwiazanemu z ta osoba. Myslimy przy tym o danej osobie, aby nasze Ku wiedzialo o kogo chodzi. Nasze Ku transformuje ten symbol na swój sposób. To samo mozemy zastosowac w stosunku do grupy ludzi, przyrody (np. lasu). Wszystko to, co jestes w stanie zdefiniowac, jest twoim snem. Zmieniajac symbole odpowiadajace danym stosunkom zmieniamy uklady w wyzej opisanych elementach. Nie istnieje zaden np. las poza toba. Ty mozesz byc tym lasem, mozesz tak rozszerzyc swoja swiadomosc, iz bedziesz cala ludzkoscia. Mówiac „las i ja” masz na mysli twój stosunek da tego lasu. Nie mozesz wyjsc z siebie (natomiast mozesz wyjsc z ciala fizycznego, z lasu itd.), poniewaz koniec konców jestes calym Kosmosem. Jestesmy jednoscia z Bogiem, jestesmy jego czescia, a wiec nim samym, a poniewaz on jest wszystkim, my tez jestesmy wszystkim.

DOSWIADCZENIE (przeprowadzane w stosunku do innej osoby):

Nasz stosunek do kogos nie musi byc zly, ale mozna go polepszyc. Robimy to poniewaz nic nie ma granic (KALA) i w zwiazku z tym nasze stosunki zawsze moga byc lepsze. Czasem w ten sposób otrzymamy symbole rzeczy , o których nie chcemy swiadomie wiedziec. I dlatego myslelismy (swiadomiej, iz wszystko w tych stosunkach jest w porzadku. Ale Ku wiedzialo, iz cos jest do polepszenia. Lecz moze wstydzilo sie tego wobec swojego Lono. Wynika z tego fakt, ze jest to blokada w drodze do Kane. Za fasada piekna moze czasem ukrywac sie bagno zycia, które trzeba odslonic i pracowac nad polepszeniem tego. W tym celu mozna uzywac ogrodu Tiki.

Zdarzylo sie to w Kalifomii. King poszedl do baru aby napic sie kawy. Gdy znalazl sie w srodku i usiadl przy stoliku poczul, ze atmosfera wewnatrz jest jakby gesta. Kelnerka przyniosla mu filizanke kawy i odeszla. King wypil swoja kawe i czekal na nastepna. W Ameryce normalna rzecza jest, ze jezeli ktos zamowi kawe i wypija jedna filizanke, wtedy automatycznie dolewa mu sie druga. Natomiast klient placi zawsze za jedna filizanke niezaleznie od tego, ile wypil kawy. Lecz tym razem King nie dostal nastepnej filizanki kawy, co swiadczylo o nienormalnosci sytuacji. King chcial dowiedziec sie, co jest przyczyna tej sytuacji. Zauwazyl, ze kelnerka jest w nienajlepszym nastroju. Polaczyl sie wiec z jej Ku. Jako symbol nastroju jej nizszego Ja King otrzymal obraz wielkiej, pustynnej równiny. Oczywiscie nalezalo zmienic ten symbol, aby przez to zmienic swiat obiektywny (pierwszy wymiar). Tak wiec King zasadzil na tej rowninie krzaki, trawe, drzewa, umiescil ptaki i inne zwierzeta … ogólnie rzecz biorac – maksymalnie ozywil ta pustynna równine. Gdy po chwili kelnerka weszla do pomieszczenia, gdzie znajdowali sie goscie, miala juz zupelnie inny humor – byla usmiechnieta i zadowolona. Nalala Kingowi nastepna filizanke kawy, czyli wszystko wrócilo do normy, nastrój sharmonizowal sie.

Jezeli prosimy o wyobrazenie (symbol) pochodzacy od innej istoty zawsze jest to nasze wyobrazenie tego symbolu. Jezeli symbolem jest równina, na której nic nie rosnie, wtedy zasadzmy na niej rosliny, drzewa, kwiaty, wniesmy ptaki (przyklad z nastepna filizanka kawy). Symbol równiny znajdowal sie w bezposrednim odniesieniu do obslugi tej kawiarni (kelnerki).

W im wiekszym stopniu mamy szczera intencje niesienia pomocy innej istocie (moze byc to czlowiek, zwietrze, roslina itd., itp.), tym jestesmy bardziej skuteczni.

Generalna zasada: jezeli masz watpliwosc czy mozesz komus pomóc (poniewaz nie powinnismy bez zgody innej osoby pomagac jej, gdyz akurat mozliwe, ze chce ona cierpiec), wtedy zapytaj o pozwolenie. Jezeli pomagasz fizycznie, wtedy fizycznie popros o pozwolenie, natomiast jesli telepatycznie – to zapytaj telepatycznie o pozwolenie. Lecz jest to regula Kinga. Ty sam mozesz wprowadzie wlasne reguly, które beda obowiazywaly dla ciebie. Np. jezeli odczuwasz, ze ktos cierpi, w taki czy inny sposób, wtedy np. mozesz czuc sie wolny i pomagac bez pytania o pozwolenie.

OD TEGO MOMENTU MÓWIMY O NAWIAZYWANIU KONTAKTU Z INNA OSOBA I DOKONYWANIU ZMIAN U NIEJ:

Po dokonaniu zmiany w symbolu pochodzacym od innej osoby czekamy na uczucie pochodzace od niej jako potwierdzenie skutecznosci naszego dzialania. Na zakonczenie dziekujemy naszemu Ku za wspólprace. Biorac gleboki oddech, koncentrujac przy tym uwage na pepku, wracamy do tutaj i teraz.

Nie musimy rozumiec symbolu, po prostu wystarczy go zmienic. Symbolami moga byc nie tylko obrazy, lecz równiez uczucia itd. Pracujemy z tym, co otrzymamy przez/od naszego Ku. Symbole moga byc nierealne. W tym wymiarze wszystko jest mozliwe, tak jak w kreskówkach.

Wazna sprawa jest odbiaranie uczuc. Gdy jest to konieczne (uzyteczne), wtedy powinnismy wyrazac nasze uczucia.

W przypadku niedomagania jakiegos organu uzyteczna technika jest polozenie reki na danym (niedomagajacym) miejscu i wielokrotne powtarzanie, iz calkowicie wybaczamy.

CZAS jest ludzkim konceptem. Jest to koncept doswiadczania w sposób sekwencjonalny. Poruszamy sie w wymiarze lineamym.

Ludzie, którzy przenosza sie do przyszlosci i tam dokonuja doswiadczen (przezywaja cos) najczesciej znajduja sie w szpitalach psychiatrycznych. Dzieje sie tak dlatego, poniewaz boja sie tych doswiadczen (przezyc) i nie wiedza co sie dzieje (nie rozumieja oni tych stanów).

Jezyk polinezyjski nie ma czasów. Nie istnieje w nim pojecie przeszlosci i przyszlosci. Istnieja tylko aspekty w stosunku do terazniejszosci. Przeszlosc to cos, co egzystuje i zostalo juz dokonane; przyszlosc natomiast jest to cos, co istnieje, jednak nie zostalo jeszcze dokonane.

Hawajczycy nie pracuja np. od 7.00 do 16.00, lecz wtedy gdy jest ku temu najlepszy czas. Oczywiscie tak bylo kiedys, natomiast teraz wymogi zachodniej cywilizacji, która dotarla na Hawaje i zapanowala tam, zmienily ten stan rzeczy. Gdy np. atrakcyjna kobieta zbliza sie do kogos, wtedy w swiecie zachodnim (w zachodnim koncepcie pojmowania obiektywnej rzeczywistosci) odbierane jest to nastepujaco: piekna kobieta zbliza sie do mnie; natomiast patrzac na to samo zdarzenie w hawajskim koncepcie pojmowania rzeczywistosci powiedzianoby tak: porusza sie, piekno, ja. Oznacza to, ze Hawajczycy nie odbieraja rzeczywistosci liniowo, jako kolejno postepujace po sobie zdarzenia lub pojecia. Hawajskie odbieranie rzeczywistosci (hawajska rzeczywistosc) o wiele bardziej moznaby porownac do centrycznie ulozonych okregów, w których centrum znajduje sie odbierajaca rzeczywistosc osoba. W plaszczyznie tych okregów znajduja sie rózne elementy (np. zdarzenia albo takie elementy jak: porusza sie, piekno, ja), które kojarzone sa, nie koniecznie linearnie, przez doswiadczajaca osobe (tego czlowieka, który odbiera rzeczywistosc). Ta dana osoba, w nie koniecznie linearny sposób, laczy dane elementy ze soba.

Koncept zachodni: Czas plynie w jednym kierunku. Poza tym wszystko kiedys sie zaczelo (np. istnienie Wszechswiata) i kiedys sie skonczy. Dlatego tez przeszlosc i przyszlosc sa tak wazne. W tym systemie terazniejszosc nie jest wazna. Nawet do tego stopnia, iz definiuje sie ja jako cos lezace miedzy przeszloscia a przyszloscia.

koncept zachodni

Koncept wschodni: Np. w jodze – istnieje wielki cykl (cykle), w którym sie znajdujemy. Z konceptu tego wynika, ze poprzednie zycia traktowane sa jako przyczyna tego, co obecnie mamy.

Zachodnie koncepty okreslaja np., iz mamy tyle a tyle razy zyc (np. 12). Wschodni koncept mowi, ze zyjemy strasznie duzo razy aby moc spelnic karme, a nastepne zycia zaleza od tego, co robimy teraz.

Koncept karmy przetlumaczony na jezyk zachodni mówi o zasadzie skutku (odplacanie dlugu za wyrzadzone przez nas zle czyny). Wystepuje tutaj zasada nagradzania i karania, co jest bardzo zadowalajace dla Lono. Karma w sanskrycie oznacza dzialanie (rowniez – reakcje). We wschodnim koncepcie kazda akcja powoduje reakcje, az w koncu sam doswiadczysz tego, co zrobiles. Niektórzy ludzie praktykuja zero akcji. Zwiazane z tym jest oczywiscie takze zero reakcji. Wynika z tego brak potrzeby odradzania sie, wysiadanie z cyklu zycia. Zachodni ekwiwalent tego to niebianskie zycie w szczesciu po trudach zycia na Ziemi.

koncept wschodni (kolo zycia nie porusza sie do przodu, lecz wznosi do gry

SIEDEM ZASAD FILOZOFII ALOHA (HUNY) W ODNIESIENIU DO CZASU

IKE: czas jest dla ciebie tym jak go sobie wyobrazasz. Jezeli zmieniasz wyobrazenie o swiecie, wtedy zmieniasz swoje przezycia (doswiadczenia zyciowe). Np. gdy jestesmy starsi, wtedy czas plynie nam niby szybciej. Im wiecej uwagi poswiecasz temu co robisz, tym bardziej wydaje ci sie, ze czas posuwa sie wolniej. Dzieci tak bardzo zwracaja uwage na to co robia (poniewaz ucza sie z doswiadczen), iz czas plynie im wolniej.

Jezeli myslimy o tym co powinnismy byli zrobic i co mamy jeszcze do zrobienia oraz czego nie zdazymy zrobic, wtedy minie nam godzina i nic nie zrobimy. Zwiazane jest to z trzecia zasada MAKIA – energia postepuje za skoncentrowaniem uwagi.

Gdy cala nasza uwaga skupia sie przy tym co robimy; wtedy czas wydluza sie nam i wtedy tez mozemy byc najbardziej efektywni.

MANAWA: Caly czas istnieje teraz. Im bardziej koncentrujemy sie na chwili obecnej, tym glebiej mozemy doswiadczac róznych zdarzen.

Slowo smierc po hawajsku tlumaczone jest jako potrzea poruszania sie w innym kierunku lub tez zycie w inny sposób. Smierc nie istnieje w sensie konca czegos, lecz jako zmiana w ukladach (odniesienia). Oznacza to takze ciaglosc komunikacji. Jako roslina wyrwani zostalismy z ziemi aby urodzic sie jako czlowiek. Po smierci, jako czlowiek, wyrwani jestesmy z zycia aby urodzic sie jako inna istota. Najlepsze okreslenie dla smierci to „przejscie.

ALOHA: Zawsze poruszasz sie ku temu co kochasz. W jednym zyciu jestesmy np. matematykiem, a w drugim np. inwalida, aby robic inne doswiadczenia.

MANA: Ty jestes tym (jako calosc: Ku, Lono i Kane), który wybiera ksztalt swojego zycia. Gramy gre zycia, aby zobaczyc jak bedziemy reagowac na rózne warunki. Sami (jako calosc) okreslamy to, co bedziemy robic, czego doswiadczac. W koncu tanczac lub kwiczac (placzac) robimy to, co zamierzylismy sobie jako calosc, ale sposób na wykonanie tego zalezny jest od Lono (i Ku chyba tez). One to maja wolna wole i moga robic co chca. Kazdy musi miec wolna wole w tej grze zycia.

PONO: Tak dlugo przebywamy na Ziemi dopoki jest to uzyteczne (pozyteczne, harmonijne) dla nas i dla innych.

Ludzie, którzy zwracaja uwage wylacznie (albo przewaznie) na sprawy zycia doczesnego moze zdecydowali sie (jako calosc) na doswiadczenie tego, jak sobie dadza rade bez wsparcia ze strony Kane.

Zyjmy tylko w terazniejszosci, a bedziemy automatyczaie milymi ludzmi pozbawionymi strachu i poczucia winy.

TEORIA HELIKOPTERA (stworzona przez Kinga).

Zlatujemy w helikopterze przez okno w niebie na dól w kierunku pewnej wyspy. Dookola znajduje sie tylko ocean. Do wyspy przybywa statek (dla ciebie to przyszlosc). Wszystko poza tym to terazniejszosc. Do wyspy przyplywa lódka. W tym momencie lódka to tez dla ciebie terazniejszosc. Gdy lodka odplywa, wtedy jest to dla ciebie przeszlosc, ale w dalszym ciagu w terazniejszosci.

W zwiazku z powyzszym przeszlosc, przyszloc i terazniejszosc zaleza od twojego stosunku do tych rzeczy.

DOSWIADCZENIE (S. I. T. – Somewhere In Time – gdzies w czasie) Równolegle przesuniecie swiadomosci w inny czas.

Na wstepie wielokrotnie robimy piko-piko. Pozniej koncentrujemy sie na momencie w przyszlosci lub przeszlosci, w którym chcielibysmy sie znalezc. Szczególna uwage zwracamy na elementy z tego czasu i miejsca (dzialanie na wszystkie zmysly: wzrok, sluch, dotyk, smak, wech). Nastepnie powracamy do tuta j i teraz.

W cwiczeniu tym chodzi przede wszystkim o to aby byc w innym miejscu i czasie anizeli tu i teraz. Im bardziej nasza swiadomoscia koncentrujemy sie na danym miejscu i czasie, tym bardziej jestesmy tam, gdzie koncentrujemy nasza uwage. Doprowadzic moze to do pelnej teleportacji calej naszej istoty wraz z cialem fizycznym. Moze nastapic to od razu (spontanicznie) lub stopniowo. Osoby znajace literature M. Freedoma Longa moga zwrócic przy tym uwage na ten fakt w odniesieniu do dematerializacji zlamanej kosci nogi i jej ponowna materializacje w zdrowej postaci (odtworzenie zdrowego ksztaltu nogi na podstawie wzorca Aka).

Jezeli cos sie stanie a ty tego nie rozumiesz, wtedy mozesz byc rozstrzesiony, zdezorientowany, itp., itd.

Wielu ludzi sni (tak po prostu) pewne sny, które im sie nie podobaja. Sny te oznaczaja przede wszystkim abysmy cos zrobili w swiecie zewnetrznym, albo w wewnetrznym. Sen ten nie ostrzega nas przed tym, iz w przyszlosci na pewno stanie sie cos zlego (moze tak sie zdarzyc, jezeli nie podejmiemy zadnych kroków w celu zmienienia tej najbardziej prawdopodobnej w danym momencie przyszlosci), poniewaz przyszlosc nigdy nie jest scisle okreslona. Wszystko zawsze mozna zmienic.

Notowal i opracowal: Marius Cecula